A sztori:
Az angol Ed March azt tűzte ki célul, hogy fillérekből felfedezi a
világot. Útja során az élet egészen Délkelet-Ázsiáig sodorta, ahonnan, hogy meglegyen a kaland vissza kellett utazni Angliába. Ehhez
egyetlen olcsó és célravezető eszközt látott, Malájziában fillérekért vett egy használt Honda Super Cubot, egy C90-es
verziót, és elindult vele hazafelé. Útját olcsó fényképezőgéppel
örökítette meg, sátorban az útszélén aludt, stb. Természetesen a kis Honda nagyobb gond nélkül hazajuttatta, de azóta már járt vele télen a Nord Kapnál, megtett egy utat
Alaszkától Argentínáig, járt Vietnámban, és még számtalan helyen. Ed
March, a bohém világjáró útja elképesztőt futott a világ sajtóban, motoros magazinokban, nem Ő
teremtett a Super Cub körül igazán nagy hírnevet....azt már megtette maga a típus legendás megbízhatósága. És hogy miért ritka típus ez Európában és miért látható a mai napig is tömegével az ázsiai utakon? Az 1958-ban bemutatott típusnál a gyár által megcélzott eredeti vásárlói csoport ugyanis Japán és Délkelet-Ázsia volt, ahol az apa a
rizsföldeken dolgozik, mama pedig motorral (Honda Cubbal, Yamaha Town Mateval) viszi az
ebédet és miközben előtt és mögötte minimum egy-egy gyerek ül számtalan csomag társaságában bal kezében tartva az ételes kosarat. Ezért van az hogy az
indexkapcsoló is jobb kézre esik, ráadásul csipogó hanggal jelzi
működését és a váltáshoz nem kell kuplungkart használni csak taposni a remek körváltót. A Super Cub hírét, renoméját bemutatása óta növeli minden egyes eltelt
év, hiszen különböző változatait a mai napig kínálják. 2017-ben a gyártási darabszám átlépte a
100 milliót!
A motor:
A szögletes lámpás C90-est 1984-ben kezdték gyártani, metálkék fényezés
egész jó állapotú, de itt-ott már karcolásokkal tarkított. A védjegynek
számító műanyag lábpajzs ilyen korban már gyakran vaj színűre sárgul, felülete
repedezett. Világújdonság volt, hogy a Honda a Cubnál készítettek először motorkerékpár idomot öntött polietilénből, amely
könnyebb és olcsóbb volt a fémnél. A C90 nem kecsegtet 100-as tempóval, mert nem is megy
annyit, viszont a 90 körüli a maximumot kipörgi, a
kényelmes utazója pedig 70 km/óra körüli. Sajátossága és érdekessége még a az alsó lengőkaros első futómű is nemcsak látványnak érdekes hanem az is, hogy fékezésre a motor eleje megemelkedik :-)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése