Ezek a japán kismotorok akár még ma is megállnák a helyüket akár még napi használatban is, ellenben a két felsorolt márkával.
Yamaha Poet
Egyhengeres,
ötvenes, kétütemű és automata váltós - ez a fél sor akár lehetne egy
robogó , de akár egy Babetta szerű moped jellemzőinek leírása is. A
Poet-nak pont ez az érdekessége, e két kategória előnyeit próbálta
egyesíteni magában. Felén, de még tőlünk kicsivel nyugatabbra is ritka
mint a fehér holló, elsősorban a Japán és a Keleti piac számára
készítették meglehetősen hosszan, - több mint 15 évig volt kínálatban,
persze folyamatos apró módosításokkal, fejlesztésekkel. Thaiföldön a mai
napig népszerűek és gyakori példánya az utca forgatagának. A képen
látható motor 1982-es évjáratú.
Honda CB50
Nos,
nálunk ez az a klasszikus "Simson-kategória". Már ránézésre is
motorkerékpár formájú motor, tank elől a lábak közt ahogy az kell (aki
esetleg nem tudná - robogóknál pl. ez a nyereg alatt, hátul van)
klasszikus kétszemélyes nyereg és normális motoros testtartás a
motorosának. Kicsit finomodik itt már a dolog, - az ötven köbcentis
blokk négyütemű és elöl tárcsafék van biztos megállás érdekében. Mindez
1978-ból.
Yamaha Camp
Visszatérve
a Yamaha Poet-féle vonalra, végül nézzük ezt a Champ-et. Nagy titkot
nem árulunk el vele, ezek testvérmodellek. A műszaki alap azonos a
felépítés is hasonló, csak ha lehet itt még kicsit tovább is van
egyszerűsítve a dolog. A préselt lemezvázat felváltotta a könnyebb és
olcsóbban előállítható csőváz, a tank alatti bödön pedig az üzemanyag
tank. A motor hátsó része semmi más, mint a csomagtartó kosárka, - talán
nem véletlen és a felhasználási területre is céloztak a névadáskor -
Champ - mező, tér, rét ....kosárkába némi is uzsonna és egy kis üveg
kóla, irány a délutáni piknik!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése