A típus gyártása kezdetben a dél-angliai területeken kezdték meg, de ezt a Luftwaffe 1940 szeptemberében bekövetkezett bombázásai alatt teljesen megsemmisültek, ezért az összes Spitfire gyártását számos "árnyékgyárban" helyezték át. Az "árnyék gyárak" rendszerét a brit kormány 1935-ben fejlesztette ki melynek a lényege az volt hogy szükség esetén a hazai autóipar is betudjon száll repülőgépek és/vagy ezek részegységeinek gyártásába, ezzel növelve a repülőgépipar kapacitását. "Árnyék" nem volt titok, de védett környezetet biztosítottak azáltal hogy a sokkal több gyárépületek, gyáregységek fizikailag szétszórt rendszere csökkentette a kockázatot hogy egy esetleges bombázást követő teljesen összeomoljon egy-egy vadászgép típus gyártása. Munkatársai minden szinten képzett autóipar szakemberek voltak, saját hasonló területéről a gépjárműiparnak.
. |
A Mk. Ix sorozatot V12-es Rolls-Royce Merlin motorokkal és kétfokozatú kompresszorral szerelték. Teljesítménye közel 1500 lóerő volt, csúcsebessége vízszintes repülés esetén elérhette a 560km/órát. A kétfokozatú feltöltővel rendelkező Merlin motorokhoz Rotol kúppal szerelt négylapátos egykoszorús légcsavarokat alkalmaztak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése