A kilencvenes évek elejétől élték virágkorukat az apró, fapados japán sportkupék. Egy Nissan 100NX vagy Mazda MX-3 nevét említve csak keveseknek ugrik be elsőre a kép a fejükbe miről is van szó, de a Paseo-t említve még a legelvetemültebb autórajongók is csap bután pislognak. Műszaki alapját a milliós darabszámban gyártott Tercel, Starlet adja de van belőle Corolla származék is, De ez csak a gépészet, megjelenésében egyikre sem emlékeztet (szerencsére!) és mára igazi kis hobbiautó-ritkasággá érett be ez a típus. Belül az a tipikus '90-es évek japánautós hangulata fogad, - fekete, kopogós dögunalom, ebbe biztosan nem fogunk beleszeretni. A külseje is csalóka mert pofonegyszerű letisztult ékforma minden felesleges cicoma, él és hajlítgatás mentesen, de pont ez az egyszerűsége adja meg a báját. Mit lehet mondani a műszaki / minőségi paraméterekről?
A Toyota Tercel 1.5 literes (5E-FE I4) motorja csendben és alázattal teszi a dolgát, ha megkapja a minimális törődést a világból is kiszalad. Nem egy erőgép, de a kis kasztnit jól mozgatja és mellette még a fogyasztás is baráti....semmi extra, olyan Toyotás...csak megy és megy és megy.
Teszt, menetpróba :
Toyota Paseo 1,5 Cabrio
Szóval mint már írtam, nálunk a kupé sem gyakori vendég az utakon, hát még a limitált cabrio változat! Minden példány tűzfalán (ha szembe állsz vele, jobb oldalt) van egy apró is matrica ami egy négyjegyű számjegy és a legnagyobb szám ami szerepelhet ezen a kis címkén az az ötezres. Ugyanis mindösszesen 5000 darab kabrió készült a Paseóból ami valljuk meg, nem egy nagy darabszám viszont pont ez adja meg a dolog zamatát.
Ez egy igazi kabrió, nem az a mai divatos CC -félék az összecsukható fém tetejükkel. Igazából azoknál nem kis a fém tetővel van a problémám, mert legyünk őszinték, - azért az jó dolog - hanem a szélvédőkerettel ami konkrétan belóg a fejed föle (lásd pl. Pug. 206 CC ). Értem én hogy biztonság meg merevség meg minden, de azok sosem fogják azt a kabrió-érzetet adni mint pl ez a Paseo aminél a még tovább fokozza az érzetet az hogy a tető hátrahajtásakor automatikusan lemegy a kis oldalablak is a hátsóülés mellett. Úgysem raksz oda senkit, az már emberkínzásnak számítana. Ja, és a tető kézzel (pofonegyszerűen) nyitható-csukható. Nincs szervomotor, nincs hidraulikus tetőmozgató mechanizmus, semmi macera ami meghibásodhat. A sofőrülésből kicsit kiállva és hátranyújtózkodva simán hátracsapható a tető egy átlagmagassággal rendelkező sofőr számára, kb 7 másodperc alatt (...)
. |
. |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése