Márpedig ilyen állat nincs is - mondat az egyszeri székelyember mikor meglátta a zsiráfot.....valami hasonlót érezhetünk a hathengeres Honda CBX 1000 esetében is.
...azaz mégsem.
Szerencsére van ilyen "állat", esetünkben motor.
Talán csak a japcsik voltak kicsit azok (mármint állatok), amikor ezt a hengerelrendezést kitalálták a '60 évek Honda versenygépein.
Széria motorknál a közhiedelemmel ellentétben nem ők voltak az elsők hanem az olaszok. Hondáéknál a szériagyártás csak 1978-ban indult meg és '82-ben ért véget.
A blokkot,ami 1047 köbcentis volt, keresztben építették be a vázba és pont +2 hengerrel volt több,mint az eddig megszokott négyhengeres erőművek.Ez a hengerszám még autóba sem kevés,nemhogy egy kétkerekűben.Az egész egy nagy technikai gyönyör és extázis volt : DOCH vezérlés,6 henger,6 karburátor (Mikuni),24 szelep,252 km/óra végsebesség és több mint 100 lóerő.Gyönyörű,nem ?
. |
. |
Főleg irigykedhetnének ha látnák a 6 hengerből lefutó 6 kipufogókönyököt amik egy oldalanként 3-3 osztású tripla kipufogóban végződnek.Ez a kipuff megoldás késöbb hagyományosabb dobra módosult és további néhány apró modosítás történt a motoron.Az igazán látványos változás a 1980-as kivitelektől volt látható,nagy,túramotor jellegű fejidom és frontspoiler formájában valamint az extraként rendelhető oldaldobozok is ezt a sport-túra kinézetet erősítették.
. |
. |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése