Keresés ebben a blogban

2014. július 14., hétfő

Két kerék, hat henger


Márpedig ilyen állat nincs is - mondat az egyszeri székelyember mikor meglátta a zsiráfot.....valami hasonlót érezhetünk a hathengeres  Honda CBX 1000 esetében is.   



...azaz mégsem.
Szerencsére van ilyen "állat", esetünkben motor.
Talán csak a japcsik voltak kicsit azok (mármint állatok), amikor ezt a hengerelrendezést kitalálták a '60 évek Honda versenygépein.
Széria motorknál a közhiedelemmel ellentétben nem ők voltak az elsők hanem az olaszok. Hondáéknál a szériagyártás csak 1978-ban indult meg és '82-ben ért véget.



A blokkot,ami 1047 köbcentis volt, keresztben építették be a vázba és pont +2 hengerrel volt több,mint az eddig megszokott négyhengeres erőművek.Ez a hengerszám még autóba sem kevés,nemhogy egy kétkerekűben.Az egész egy nagy technikai gyönyör és extázis volt : DOCH vezérlés,6 henger,6 karburátor (Mikuni),24 szelep,252 km/óra végsebesség és több mint 100 lóerő.Gyönyörű,nem ?


.
A motorblokk trükkje hogy a közvetlenül meghajtott generátort a forgattyúsház mögé, nem mellé rakták,így a blokk alig 5 cm-rel volt szélesebb egy átlagos 750-es négyhengeres blokkjánál,így maradt a jó kezelhetőség és súlypont,viszont a 6 hengeres erőmű utcai rakétává tette a gépet annak ellenére hogy igen impozáns méretűre sikerült ez a gép.(száraz tömege:270 kg)A korai darabok szépségét még a mai naked bike-ok is megirigyelhetik.
.

Főleg irigykedhetnének ha látnák a 6 hengerből lefutó 6 kipufogókönyököt amik egy oldalanként 3-3 osztású tripla kipufogóban végződnek.Ez a kipuff megoldás késöbb hagyományosabb dobra módosult és további néhány apró modosítás történt a motoron.Az igazán látványos változás a 1980-as kivitelektől volt látható,nagy,túramotor jellegű fejidom és frontspoiler formájában valamint az extraként rendelhető oldaldobozok is ezt a sport-túra kinézetet erősítették.


.

A gyártást 1982 végén fejezték be,anyagilag nagy sikert nem hozott a gyártónak,igen drága gép volt és sokan féltek a rengeteg technikai újdonságától.A motoros szaklapok,szakírók viszont pont ezért szerették és nemcsak a firkászok hanem jónéhány motoros is akik megvették.Mára ritka és féltett darabja a motorok világának és tulajdonosaik féltve óvják őket.


.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése