Napjaink passzív biztonsági és környezetvédelmi normái kinyírták a klasszikus bogarat és most sajnos következik a "bogárbusz" is.
Még az eredeti német, T2A... |
...és TB2 változat |
A T2 -es (a második generációs) Transporter elég sikeres és hosszú életűre sikeredett, Európában 1979-ig készítették, de más vidékeken – elsősorban Latin-Amerikában – a Bogárhoz hasonlóan tovább gyártották és tartották a kínálatban. Szinte hihetetlen, de Európa és Amerika szerte mára már igazi klasszikus hobbi / veterán autóvá érő típust Brazíliában még ontják a gyártósorok. Napjainkban is 250 autó készül naponta és a brazil hétköznapok része, az ottani autópiac legolcsóbb autói közé tartozik, nem kellett sokat költenie rá a gyártónak, ezért kivételesen olcsón adhatták. Hogy mennyire olcsón ? Nos, fele annyiba kerül mint egy korszerű 5 fő befogadására képes bármely mai személyautó és mint tudjuk az olcsó árért cserébe sok mindenről hajlamosak lemondani az emberek...
a felejthetetlen Westfalia lakóbusz |
egy tűzoltó felépítményes példány |
Az utóbbi években már csak vízhűtéses soros négyhengeres motorokkal készült, nyoma sincs már a boxerhangnak, tovább toldozgatni-foltozgatni azonban már nem lehet, 2014 januárjától életbe lépő normáknak már nem felel meg ezért a jövő év végén leállnak a gyártásával.
Brazil gépsor :
Brazíliában 1957 óta gyártanak VW-modelleket, a bogáron át, a bogár alapú sportkocsikon keresztül egészen a kisbuszig terjedő modellpaletta igen széles volt .
A Vw Combik (kisbuszik) Sao Bernardo do Campóban készült példányai közt nemcsak fapados modellek voltak hanem igazi kis retró-gyöngyszemek is, mint az ezeken a képeken is látható példány. A pontosság kedvéjért ide kívánkozik hogy mikor a gyártelepet elhagyták ezek az autók az ottmaradt nagy átlaghoz képest ezek jobban felszereltek és ígényesebbek voltak, végleges felszereltségüket már itt Európában kapták meg és váltak luxus divat-cikké :
a középső sor |
egy korabeli T2-höz képest fényűző belső |
.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése