A II. világháborúból hazatérő amerikai fiatal katonák számos főleg angol sportkocsi importáltak Amerikába. Ekkor kerültek a figyelem középpontjába többek között az MG-k, az Aston Martin vagy éppen a Jaguar sportkocsik. Egyértelmű volt hát az amerikai autógyártók számára, hogy az új célközönség a fiatalok legyenek és valamit lépni kell.Kell egy viszonylag kis köbcentis, ezért (a megszokott amerikai autókhoz képes) pille súlyú, fürge kétszemélyes autó, lehetőleg kabrió kivitelben.
Itt kapcsolódik a történetbe egy másik szál, 1952-ben bemutatják Kaiser DKF-161 személygépkocsit, ez volt az első műanyag karosszériás autó (mindössze 1000db készült). Ez adhatta a végső lökést Chevroletnek (General Motors) és '53 januárjában bemutatták az üvegszál erősítésű műanyag kasztnis Corvette C1 sportkocsit. A Corvette-et a sajtó és a közönség is jól fogadta, pár hónappal a bemutató után már a szalonokban állt az autó. Azonban két év elteltével mégis úgy döntött a GM, hogy a kukába dobja a Corvette-t, mert egyszerűen keveset adtak el a típusból.
|
. |
Ennek több oka is volt, -a trehány illesztések és összeszerelés, a borsos ár.
Köszönet a konkurenciának : azt, hogy végül mégsem tűnt el a süllyesztőben a Corvette, az a GM nagy riválisának a Ford konszernnek köszönhető mert 1955-ben bemutatták a nagy sikerű Thunderbird nevű autójukat. A GM felkérte Zora Arkus-Duntov tervezőt, hogy álmodja újra a Corvette-t, autó 1957-ben nyerte el végleges formáját, megkapta a 4,6 liter hengerűrtartalmú V8-as motort, a Ramjet nevű befecskendezéses Corvette 283 lóerővel rendelkezett. Az új Corvette jól fogyott, ebből a változatból egy év alatt adtak el annyit, mint az előzőből két év alatt.
|
. |
1958-ban a karosszériát áttervezték, hosszabb, szélesebb és nehezebb lett, ezenkívül a krómozott fogak számát 13-ról 9-re csökkentették és az autó fényszórói megduplázódtak, már 4 darab lámpa volt az autó orrán és még számos apró külső jegy is módosult 1963-ban jelent meg a második széria, a C2 -es, napjainkban már a hatodik generáció fut az utakon.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése