Régebben még hüledeztünk, ha egy sportosabb vagy sportautó féktárcsájának megláttuk az átlagostól eltérő, kicsivel nagyobb méretét. Ma meg már ott tarunk hogy pl. egy Tesla 320vagy 340 mm feletti tárcsájára már fel sem kapjuk a fejünket :-)
Keresés ebben a blogban
2025. július 31., csütörtök
2025. július 25., péntek
Útszéli kép - a hősök Simsonnal járnak
Simsonosok a Grossglockneren.
Azt mondják, Sachsen-ből jöttek és eddig kb 1000 kilométernél tartanak :-)
Jó utat srácok!
Großglockner
A Großglockner (gyakran egyszerűen Glockner) Ausztria legmagasabb hegycsúcsa. 3798 méter magas, a Középső-Alpok kristályos zónájában elhelyezkedő Magas-Tauern hegység központi részén – Glockner-csoport – található. A hegycsoportról indul Ausztria leghosszabb gleccsere, a 8,3 km hosszú és helyenként 5 km széles Pasterze. Népszerű célpontja a hegymászóknak, évente átlagosan 5 ezren másszák meg, illetve a hegyláb közelében halad a Großglockner magashegyi-út, mely szintén népszerű turistacélpont valamint közkedvelt autós, motoros túraútvonal is.
2025. július 24., csütörtök
California dream (Vw T2 Bus)
A kaliforniai nyár fogalma egyet jelent a napsütéssel, a végtelen óceánparti utakkal, a szörfdeszkák zörgésével, és a szabadság mámorával. Ehhez a szabadsághoz pedig kevés jármű passzol annyira ikonikus módon, mint a Volkswagen T2 busz – az egykori hippi generáció mozgó otthona, szimbóluma és közlekedési eszköze egyben.
A T2 (vagyis a második generációs Vw Transporter) 1967-től 1979-ig készült, és minden, amiért szerették, egyszerűségében rejlett. Légkondicionáló? Felesleges. Kényelmes, dönthető hátsó ülések? Inkább matrac és pokróc. A T2 tulajdonképpen egy guruló nappali volt – gyakran festve élénk színekkel, virágmintákkal vagy pszichedelikus grafikákkal.
A strandok mellett parkolva ezek a buszok igazi életformává váltak. Bennük aludtak, főztek, zenéltek és beszélgettek a fiatalok – naplementében, szörfözés után, mezítláb, homokos hajjal és só ízével az ajkakon.
2025. június 21., szombat
Próbakör / teszt : Toyota Auris Hybrid
Gyakorlatban, a tapasztalatok azt mutatják, normál használatot alapul véve városi használat során 4–5 liter/100 km körüli fogyasztás is könnyedén elérhető vele, és ez még akkor is érvényes ha főleg a gyakori a rövid távú, lassabb közlekedés a jellemzőbb. Nem véletlen, a regeneratív fékrendszer és az EV (tisztán elektromos) üzemmód városi környezetben hasznos dolgok ám! Hideg időben rövid távokon viszont kicsit ez az adat megugrik, akár 6,5-7 liter is lehet.
Amit még előnyei közt szoktak említeni, a könnyű kormányzást, jó manőverezhetőséget és fordulékonyságot és ugye ismét a hibrid technológiának köszönhetően, a csendes működést, főleg az elektromos módban. Korábban, még a megjelenése idején volt még egy előnye, - alacsony CO₂-kibocsátását sok országban adókedvezmények vagy behajtási előnyökkel járt - de ezt mára teljesen kikoptatták a full EV (elektromos) autós, igazából azok egyre nagyobb számú elterjedésével már azoktól is kezdik megvonni ezeket a kedvezményeket. Ehelyett inkább említsük a városban ideális kompakt méretét és utasterét, igaz az aksi pakknak köszönhetően csomagtere nem túl tágas. Apró negatívumként szokták még hogy autópályán feltűnően hangosabb, a szél- és menetzaj pl. 90–130 km/h között ~67–70 dB és a beltérben az anyagminőség többeknek csalódást okoznak a zörgő műanyagok és amit már a csomagtér kapcsán is említettünk, gyenge hátsó helykínálat.
2025. június 17., kedd
Rozsda marta öreg kacsa
Egy régi kép néhány évvel ezelőttről, egy öreg Kacsáról. Ezen még nincs a hátsó utastérajtó mögötti kis ablak azaz viszonylag korai, 1969 előtti példány. Talán már meg sincs, a kis ház és a garázs is azóta eltűnt ami mellett ált, és a telek is teljesen átalakult. Vajon mi lehet vele, létezik talán még valahol vagy már rég elnyelte a vaskohó?
2025. június 16., hétfő
Porsche 718 Boxster
Nincs ma jobb választás a piacon, nagy előnye a középmotoros elrendezés. Az oldalán trónoló óriási légbeömlők már az elődnél is karakteres megjelenést biztosítottak, de itt gondoskodnak az új turbós erőforrások tökéletes hűtéséről is. A képeken látható (egyébként vatta új) 718 S változat 2,5 literes, 350 lóerős, 420 Nm-es nyomatékú boxermotorja 4,2 másodperc alatt van 100-on és végsebessége 285 km/h, szóval nincs miért szégyenkeznie.
A Porsche a 718-as sorozattal próbált egy kompaktabb sportautót piacra dobni. A külső élesebb vonalakat kapott az elődhöz 986-hoz képest, ami jót tett neki. A beltér természetesen kellően sportos és könnyen átlátható. Kormányát a 918 Spyderből örökölte, amin négyféle mód közül választhatunk, köztük a Sport plusszal és a Sport Response-zal. A gombok versenyautókat idézőek, az ülések alcantara borításúak az anyósülés pedig Isofix-es hogy akár egy gyerekülést is rögzíthessünk benne (!!!)
A 718 Boxster egyébként két csomagtérrel rendelkezik, elöl és
hátul is van egy-egy ami a középmotoros kialakításnak köszönhető. Tökéletes középút
lehet azoknak a vásárlóknak, akik egy kisebb, ám mégis vad Porsche
sportautóra vágynak. A menetdinamikai kapcsoló normál módjában hétköznapi vezetési élményt
nyújt, sportban izgalmas és agilis, élvezhető és gazdaságos.
Telitalálat. Már csak valami bankot kellene kirabolni hozzá :-)
..........még több Porsche, klikk IDE!
2025. június 12., csütörtök
Corvette látomások
Valahol Magyarországon gyanútlanul beesel egy autószerelő műhelybe, amiről kiderül hogy egy restaurátor műhely és akkor meglátod azt a sok érdekes fehér autót (...) ...és amikor ráeszmélsz hogy, a csápos emelőkön kizárólag C3 Corvette-ek trónolnak, még nem is sejted mi vár a másik teremben közvetlenül az ajtó mögött.
Egy hófehér, még így feltámadásra váró állapotában is csodálatos 1959-es azaz már a gyártási ciklus végéről érkező, igen ritka Corvette C1 sportkocsi fogadja a csarnokba belépőket.
Corvetteről itt olvashatsz a blogon, van több generáció is :
https://car-tarsak.blogspot.com/Corvette
.