A Toyota Auris Hybrid változatának első generációja, amely 2010-ben debütált, egy
megbízható, takarékos és városi használatra ideális kompakt autó.
Jelenleg az autós használt piac egyik keresett favoritja és a Hybrid
kategória kezdő, belépő szintje. A Toyota évtizedek óta híres a tartósságáról, és ez az Aurisra is igaz a mai napig is, használt autókén is. A hibrid hajtáslánc (1.8 HSD – Hybrid Synergy Drive) szintén nagyon megbízható és bevált rendszer, mivel ugyanaz mint ami a Prius 3-as generációjában is bizonyított már.
A 1,8 HSD Hybrid alapját az E150-es Auris / Corolla
platform adja, amely 2006-2012 között forgalmaztak és a 2006 - os párizsi autószalonon mutatták be. A külső
formatervezést (ED² ) a Toyota európai formatervezési stúdiójában végezték
el, Dél-Franciaországban. A típus ötcsillagos értékelést kapott az Euro NCAP-tól a felnőttek számára, de csak négy csillagot a gyermekek számára.
Gyakorlatban, a tapasztalatok azt mutatják, normál használatot alapul véve városi használat során 4–5 liter/100 km körüli fogyasztás is könnyedén elérhető vele, és ez még akkor is érvényes ha főleg a gyakori a rövid távú, lassabb közlekedés a jellemzőbb. Nem véletlen, a regeneratív fékrendszer és az EV (tisztán elektromos) üzemmód városi környezetben hasznos dolgok ám! Hideg időben rövid távokon viszont kicsit ez az adat megugrik, akár 6,5-7 liter is lehet.
Amit még előnyei közt szoktak említeni, a könnyű kormányzást, jó manőverezhetőséget és fordulékonyságot és ugye ismét a hibrid technológiának köszönhetően, a csendes működést, főleg az elektromos módban. Korábban, még a megjelenése idején volt még egy előnye, - alacsony CO₂-kibocsátását sok országban adókedvezmények vagy behajtási előnyökkel járt - de ezt mára teljesen kikoptatták a full EV (elektromos) autós, igazából azok egyre nagyobb számú elterjedésével már azoktól is kezdik megvonni ezeket a kedvezményeket. Ehelyett inkább említsük a városban ideális kompakt méretét és utasterét, igaz az aksi pakknak köszönhetően csomagtere nem túl tágas. Apró negatívumként szokták még hogy a
utópályán feltűnően hangosabb, a szél- és menetzaj pl. 90–130 km/h között ~67–70 dB és a
beltérben az anyagminőség többeknek csalódást okoznak a zörgő műanyagok és amit már a csomagtér kapcsán is említettünk, gyenge hátsó helykínálat.
Karbantartás, javaslatok használt autóként:
A hibrid rendszer jellemzően megbízható élettartamú, az akkumulátor akár 10–15 évig is gond nélkül működőképes maradhat, viszont évente érdemes karbantartani a ventilátorokat és a szűrőket, a vízpumpát preventíven ~200‑250 e km körül érdemes cserélni. Ez gyakori tapasztalat a Prius/Auris hibrid rendszerekben. Van egy trükk is, állítólag az inverterhez kapcsolódó szoftverfrissítés hosszabbítja az alkatrészek élettartamát, a Toyota garancia akár 15 évig fenntartással rendelkezésre állhat.
Zárszóként a végére, akinek fontos a gazdaságos fenntartás, a megbízhatóság és leginkább városban tervezi majd a közlekedést, annak az Auris Hybrid egy nagyon jó választás lehet, főleg használtan. Ha viszont gyakran vezetsz autópályán, hosszú távon, és szereted az élvezetes (sportos) vezetést, lehet érdemes inkább más típust keresni.