Keresés ebben a blogban

2016. október 25., kedd

356 C


Kicsi  lapos, békaszemű és dübörgő boxer hangja van.  Vágyak tárgya, nagyon menő és rettentő drága. Mi az ? 


1947-ben a Porsche tervezőiroda belefogott egy saját típus tervezésébe. A szemük előtt lebegő cél egy egy olcsó, könnyű sportautó megépítése volt, lehetőleg minél több, már létező alkatrész felhasználásával. Mivel rendelkezésükre csak a bogárhátú Volkswagen alkatrészei álltak, (Porsche nevéhez köthető a legendás népautó megtervezése is és kezdetektől fogva szoros kapcsolatban áll a két cég a mai napig is) ezért a tervezés során a legtöbb műszaki megoldást a Bogártól vették át.


Az  sorozatgyártásra érett, kész autót az 1949-es Genfi Autószalonon mutatták be a nagyközönségnek. Ez volt a 356 A sorozat. Farmotoros,  karosszériája acéllemezből készült, acél zártszelvény vázzal. Motorja 1086 köbcentis, az autó óriási sikert aratott,  a kis cég alig győzte teljesíteni a megrendeléseket. Aztán szép sorjában jöttek a fejlesztések is,  egy 1300-as, majd később egy 1500-as motor, (ekkor már az eredetileg alapul szolgáló VW Bogár motor 25 lóerős teljesítményének a többszörösét produkálta) a  Volkswagen váltót is felváltotta egy saját, Porsche fejlesztésű szinkronizált darab.



A siker lavinaszerű volt amivel lépést  kellet tartani, amit csak a folyamatos fejlesztéssel, modernizálással és a típuspaletta bővítéssel lehet megtartani. Jött a második szériája, 356 B néven, némileg módosított karosszériával és beltérrel és folyamatosan fejlődtek a motorok is.  1961-ben már  kétliteres 130 lovas boxer-farmotor tolta a Carrera 2000 –es modellt. Rengeteg más 356 alapú autó került ki a cégtől, erre autós lexikonok  sokasága próbál tiszta képet nyújtani a kusza típuscsaládok és modell paletták útvesztőjében, mi most csak érintőlegesen, nagy vonalakban haladva tekintjük csak át a 356-os legendát, legyen elég csak annyi, az utolsó C széria 1963-ban jelent meg. Módosították a  kormányszerkezetet, kerékagyakat az autó négy darab ATE tárcsafékkel és átrajzolt vonalú karosszériával állt a vásárlók elé. Végül 1965-ben befejezték a 356-os gyártását.


Bővebben ITT olvashatsz még Porsche témában a blogon!


2016. október 22., szombat

PIC OF THE DAY # 48

               
 Bogár ül a fűben
               ...és várja a szebb napokat                         (pic of the day - még több kép!)



.

Mini Moke - mókásabb mint gondolnád

.
Moke egy nagyvárosi parkolóban
Nem. Az angolok ezt nem gondolhatták komolyan, viccnek szánták :)





850 köbcenti és 34 lóerős motor, ajtók és tető semmi, gyakorlatilag kaszni se nagyon. Egy acél önhordó "serpenyőben" szerelt Mini motor és váltó egység.
Viszont a rongytetőt levéve kevés autó tud harcba szállni azzal az életérzéssel amit ez az autócska nyújtani tud (mondjuk, ez a sima Miniről is elmondható, de az mégis csak egy zárt doboz...igaz pont ilyen kicsi)
Ezek relatív olcsó, masszív, vidám és megbízható kisautók.  Ha Ön kedves olvasó egy tengerparti városban él és valami stílusos járművet keres magának, nem tudunk mást,  annak jobb módját elképzelni, mivel is ugorjon le délutánonként a beach-re mint pl. ezzel : 

 ....na igen, ide való:  napfényes tengerpart, árnyakat adó fák alatt