Keresés ebben a blogban

2016. augusztus 31., szerda

Ariel, de nem a kis hableány




300 lóerő, 470 kg és 0-ról 100 km/h -ra 3 másodperc alatt gyorsul.....hmmmm, finom !
 
Ariel Atom, a kicsit jobban benne van az autóbuzériéban, annak egyből a nyál összefut a szájában ha találkozik ezzel a névvel.


Angliában készül alig néhány százas példányban, fantasztikus menettulajdonságokkal rendelkezik ami már sokan, sokfelé megírtak. A lényeg a számokban van : 470 kg-ot mozgat a 300 lovas (Honda Civic Type R) motor ami nem jelent mást mint hogy 1,5 kg-ot mozgat meg 1 lóerő...ez bizony már a sportmotorok privilégiuma, autók között kevés képes erre és azok is csak az elérhetetlen szuper sportautó kategóriából (Bugatti, Ferrari, stb).





Erre itt ez a kis izé, csacska  12 -15 millióért és porig alázhatod vele akár a FIA GT mezőnyét is  :-)
De van még valami  ami még szebbé teszi a dolgot, itthon is van rá lehetőség bárkinek aki leperkálja azt a piti bérleti díjat (a pitit a feltételezhetően kapott élmény tükrében írom) hogy beletaposson a lelkébe ennek a kis vadócnak és Jeremy Clarksonként ordítsa a világba : ez kib...  jóóóóóóóóóóóóóó !!!




A végére két apró megjegyzés :

I. létezik már Ariel Atom V8 is (...) értelem szerűen V8-as motorral
II. Ez itt ugye az én blogom, én itten ezt megírtam amit sok szeretettel ajánlok a hazai tesztvezetős cég figyelmébe is ...nem, nem, nem kell hálálkodni...viszont egy ajándék kört szívesen elfogadok, köszönöm :-)

2016. augusztus 29., hétfő

Meztelen szépség

                  Yamaha TMRX  Roland Sands Desing


A kaliforniai Roland Sands számítása mindig bejön,  - szenvedélyes megjelenés, izgalmas teljesítmény és minimalista kinézet. Ezek még akkor is igazak ha egy totál hétköznapi nagy-robogót, egy Yamaha Tmax -ot vesz kezelésbe a srác.



A projekt fő törekvése az volt hogy kiemelje a lényeget, azaz lehámozva a sok műanyag burkolatot önmaga szépségében (persze kicsit módosítva) mutassa meg az alumínium vázat és a benne rejlő lehetőséget, Roland karcsú hajótesthez hasonlítja a felépítményt és ezt próbálta a kihangsúlyozni a lecsupaszítással. Persze nem elég a dögös megjelenés, a motor teljesítményét is kicsit felpiszkálta és a sportdob is dob még rá némi pluszt. Az összkép viszont zseniális, keveseknek jut eszébe rápillantva hogy egy szürke, hétköznapi városi ingázó volt a kiindulási alap


PIC OF THE DAY # 47


Szállunk rendelkezésére :-)

2016. augusztus 6., szombat

Ford Mustang Saleen 302 - Parnelli Jones Limited Edition

.
Spanyol nemeshez méltó hosszú név és ménesnyi  lóerő egy testben



Egy személyes megjegyzéssel kezdeném, sosem voltak igazán közel hozzám a Mustangok, sem a régi sem a mai széria tagjai.
Természetesen nem rugdalnám ki a garázsomból ha valami csoda folytán betévedne oda pl. egy '64 -'73 -as első generációból származó példány és a kardomba sem dőlnék ha esetleg ez a betévedő lélek egy újkori darab lenne, de hogy őszinte legyek nem olvadok el a látványuktól mint sokan mások...


....de, ez itt, ez nagyon bejövős egy darab ! Mondanom sem kell, kis-szériás  cucc és a 2006-os New York-i Autókiállításon mutatta be a Saleen cég. Ugye ismerős a név, nem ? Akkor segítek, biztos beugrik : Saleen S7  ...hát igen, tudnak ott valamit azok a fiúk, de térjünk vissza erre a Mustang-ra. Parnelli Jones az ötvenes, hatvanas, hetvenes évek sikeres autóversenyzője volt és mivel mással, mint egy (Boss 302-es) Mustang-al nyerte meg az SCCA Trans Am Széria bajnoki címét 1970-ben. Ennek emlékének köszönheti az autó ezt a nem kicsit hosszú nevet. A néven kívül más is megidézi Parnelli Jones egykori autóját, az egyedi sárga szín a 15-ös rajtszám imitációval, hasonló szárnnyal és a hátsó üvegen lévő ráccsal látták el, valamint egyedi lökhárítókat és alu benzinbetöltő-nyílás kapott.
A külcsínhez a belbecset is hozzá igazították. A motor 302 köbinches (4.9 literes) V8-as, 390 lóerőt teljesít amit kovácsolt dugattyúk, hajtókarok, speciális főtengely és az új Saleen 302-es szelepfedél alkalmazásával érték el. 


2016. augusztus 5., péntek

Volkswagen T1 Kohlruss

A Vw T1 iránti (plátói) szerelmemről már korábban is írtam itt a blogon és a  Großglockner / Vw Bulli treffen-ről is tettem már említést. Ezek a képek hatására most ennek a kettőnek az ötvözetéből, mint afféle szerelemgyermek jöttek létre az új gerjedelem, erre:



...egy lepukkant, rozsdás T1-es Transporter, legyinthetne rá a felületes szemlélő. Kicsit megkaparva a sztorit azért elég finom kis részletek bújnak ám elő a rozsda rágta háttérből. A busz egy egyébként is baromi ritka  Kohlruss  T1 Samba, és hihetetlen honnan hozták vissza...konkrétan a sír utáni állapotból azaz még utána kettővel. Évtizedekig rohadt egy erdőben, konkrétan nem volt neki alja. Nem, ez nem jó kifejezés, konkrétan az autó térdmagasságig nem létezett és mi megvolt az is össze (szét?) volt rogyva, megroppanva. Csináltak neki egy komplett alját, kapott ismét egy motort komplett meghajtással valamint futóműveket és egy ilyen kis "apróságokat" amik elengedhetetlenek ahhoz hogy egy autó autó legyen és persze mozgásképes..... visszamosták az évek alatt ráhordott festékrétegeket az eredeti  gyári színig és útra rakták, mindezt úgy, hogy megpróbálták meghagyni az erdő mélyén felszedett évtizedes "patinát". 
 Mi több, jelenleg rendszámmal és műszaki vizsgával is rendelkezik és a 2016-os. XI. Großglockner Vw Bulli Meeting volt a debütálásának színhelye, itt láthatta először a nagyközönség újjászületése óta !





  Kohlruss Volkswagen  T1
 Az ausztriai  Hans Kohlruss az ötvenes években Vw buszok szervizelésével,  átalakításával foglalkozott. Néhány korabeli fotó maradt, de nincs hiteles forrás hogy igazából hány ilyen módosított kisbusz hagyta el műhelyt anno. Egy biztos, ez az egy ami a cikkben szerepel az egyetlen jelenlegi túlélő. Néhány jellegzetessége az autónak az első szélvédő feletti két kis ablak pluszban, a módosított műszerfal és kormánykerék és a sofőr ajtaján elhelyezett kis táblácska mely az átalakítást végző céget hirdeti.  Annak idején a legtöbb ilyen átépített busz taxiként vagy turistabuszként szolgáltak, gyakorlatilag kizárólag csak Ausztria hegyvidékes területén.

......