Keresés ebben a blogban

2015. június 24., szerda

Bad Camberg 2015


Végre. Egy Bogár-találkozó, ahol alig volt bogár :-)
Unikális, extra ritka verdák  a léghűtéses Volkswagenek világából viszont rengetegen! (persze, volt Bogár is, de azok jellemzően vagy a korai változatok vagy a ritkább kabriók voltak)


.

Hazai találkozókon mindig nagy öröm ha látunk néhány szép Typ14 -es Karmann Ghia-t, de ha esetleg felbukkan egy Typ34 -is változat is akkor összeszalad apraja-nagyja, itt több is volt.
...és ez csak a kezdet. Mert volt itt korai Porsche 356 A - hogy egy kicsit a bővebben értelmezett bogár-rokonságot is bemutassák, de voltak olyan különlegességek is amik már-már  Ferrari (ár) kategóriában mérnek, pl  a Volkswagen Rometsch Cuope-ja, Hebmüller Cabriók és még számos, egyéb különlegesség. A szépségek felsorolása után jöjjön a kis szörnyeteg is, egy katonai Schwimmwagen is megcsodálható volt a sorok közt.


.
.

.

.
.

Vérvonaluk alapján kevésbé nemesek, de brazíliai származásuk mindenképp ritkává teszik őket kontinensünkön - a Puma GT és Volkswagen SP2 típusokról van szó, ezekből is volt látható a kiállított autók közt.

(képek : Carsten)
.

2015. június 22., hétfő

Art Deco a BMW -től


Kedves olvasó, semmi mást ne tegyél csak nézd erősen ezt a felső képet, ízleld a formákat, a hajlatokat és íveket, a (látható) technikai megoldásokat és mindeközben sokszor, egymás után és hangosan mormold magadban ezt a számot : 1934
...nem is kell sok idő hozzá és  mély transzállapot sem hogy megértsd, miért is van olyan sok tisztelője és rajongója ennek a bajor márkának, akár autó, akár motorkerékpár gyártásról beszélünk.


BMW R7 Prototyp (1934)
Annak ellenére hogy sokan a motorkerékpár gyártás legszebbikének tartották és tartják ma is,  nem került sorozatgyártásba. Az Alfred Böning tervezte jármű a cég desing és technológiai potenciálját volt hivatott bemutatni, de végül sosem került sorozatgyártásba. Az egyetlen, a képeken is látható példány közel hetven évig porosodott egy ládában, szétszedve.


 Jellemzői a kanyargó ívek, csillogó króm és matt acél felületek, letisztult vonalak. Meghökkentő jelenség volt a maga idejében, mivel még akkoriban a motorok nagyon hasonlítottak  elődeikre, a kerékpárokra A tervező még odafigyelt arra is  a kor motorjainak jellemzői sem köszönjenek vissza az R7-en, - a nagy ormótlan benzintankot a karosszériába, az olajnyomásmérőt és a kézi sebességváltót pedig egy króm takarólemez alá rejtették a motoron. A kézi váltókart elegáns módon a tank tetején helyezték el – az autókéhoz hasonló váltókulisszával és a kormányhoz igen közel. A motoros egy rugóval ellátott ülésen ült, amelyet felhajtva férhetett hozzá a motor  elektronikájához. A blokk, a takarólemezek és  kipufogó egysége, vizuálisan tiszta felületet alkot amely jó példája a funkcionalitás és a forma harmóniájának. Motorja 800 ccm3 –es M205/1 jelzésű,Leonhard Ischinger által tervezett motorblokk.
2005 nyarán fedezték fel (ismét) a ládában pihenő romos és poros roncsot, majd a  BMW Tradition  (BMW Classic) csapata végezte el a gépcsoda teljes körű restaurálását.

2015. június 19., péntek

Láttál már ilyet ?


.

Ja, hogy mi ez ? 
Ez egy fekete doboz....és mint látjuk, mint minden rendes fekete doboz, - ez is narancssárga.

.
Becsületes neve repülési adat rögzítő és több is van belőle egy repülőgépen. Külsőre robusztus és méretéhez képes súlya is jelentős. Belül a közhiedelemmel ellentétben, nem a legújabb, legmodernebb technika lapul benne mert itt nem az a lényeg hanem a legstrapabíróbb, legjobban bevált módszerek, minimálisra szorítva a meghibásodás lehetőségét.


2015. június 18., csütörtök

PIC OF THE DAY # 44


Egy kép azoknak, akiket esetleg győzködni kellene a motorosélet szépségeiről :-)

 

.

2015. június 8., hétfő

Útszéli kép - ma elég meleg volt

Tűz van babám!      Kukásautó..... hello, mi ????

Már jó néhány éve az utcakép részei ezek a szép fehér és modern kinézetű  Mercedes Econic kukásautók, de én valahogy mindig is furcsa szemmel néztem rájuk......főleg hogy most már tudom hogy az egész fülke egy fröccsöntött cucc ...égett ám szép nagy lánggal, de utána még nagyobb fekete füstoszlopot eregetett, mert ez műanyag (...)

A tűzoltó eloltotta, a tréleres elvitte, az utcaseprő meg összesöprögette a fülke maradékát
(nem volt sok dolga)
Azért halkan jegyzem meg, nem lennék a kép hátterében látható két autó tulajdonosainak helyükben sem,  - vagy jó két méterre parkoltak az útszélén leálló kukásnak, mégis mindkét autó hátulja kapott rendesen a hőterhelési próbából. Konkrétan lefolytak   a műanyag hátsólámpák és a lökhárítók is elég érdekes hullámformákat vettek fel :-(
Vajon ilyenkor mit lehet mondani a biztosítónak?  Csókolom, beállt mellém a kukás és jól leégett, tessék engem kifizetni.....attól tartok mindnyájan sejtjük a választ (...)

.
Konkrétan eltűnt a fülke, megsemmisült, érted? - megsemmiSÜLT    :-)



2015. június 7., vasárnap

Milyen (olcsó) robogót vegyek ? - Suzuki Sephia








Kicsi, olcsó, nem kínai gyártmány és még a napi forgalomban is, könnyen kezelhető, használni is lehet, mi az?
Amennyiben te robogót szeretnél venni mert spórolni akarsz a napi melóba bejutásod költségein és  ilyen 50-80 ezer ft közötti motorokat nézel magadnak akkor könnyen gondban lehetsz. Az első és egyben a legnagyobb probléma az hogy ebben az árkategóriában csak romokat találsz. Persze tudom, vannak kivételek amik erősítik a szabály és vannak bombavételek is, - csak ezekkel mindig csak a netes fórumokon, haverok homályos elbeszéléseiben és komolyan nem vehető városi legendákban találkozol. Maradjunk annyiban hogy ebben az árkategóriában igen nehéz épkézláb, jól használható és jó állapotú robogóra (kismotorra) lelni és az olcsó megoldás a végén sosem olcsó ;-)
De azért próbáljuk meg.


Számtalan márka kismillió típusát lehetne felsorolni, ki mire esküszik és most én is találtam egy példányt ami ebbe a halmazba tökéletesen beleillik és a filléres napi igásló szerepét betöltő robogót keresők célcsoportja is szemet vethetne akár rá.
.
A Suzuki Sephai (főleg a képeken látható generáció) nem mai gyerek. A kilencvenes években dögivel hozták be ezeket és hasonló méretű társaikat (Honda, Yamaha) Japánból, konténerszám. Kaptak egy kis átvizsgálást, szervizelést némi kis csinosítást és máris mehetett ki a az eladó motorok közé. Számos ma jól csengő név a motor (új motor) kereskedelemben ezzel a tevékenységével alapozta meg pozícióját akkoriban.  Manapság, netes hirdetési portálokon bukkannak fel ezek, néha évjárat rubrikájában viccesen fiatalítva. Maradjunk annyiban hogy közelebb állnak a húsz, mint a tizenéves korhoz, de egy egy példány túl van a két ikszes életkoron is és már vagy jó tíz éve a hazai robogók keserves rögvalóságát élik, sok sok tulajdonos megélve, kiszolgálva. Amennyiben mégis találtál egy viszonylag szép példányt, ne feledd, - ez még az a generációs japán kismotorok közé tartozik amikor még a "kisjapánok" valóban kis japánok voltak és a 160 cm-nél magasabb példányokat Cirkuszban mutogatták Tokió-külső peremkerületében. Szóval marha kicsi a motor. Ehhez jön még a 10 collos kerék és a hazai utak utánozhatatlan minősége. Szóval átkozni fogod azt a napot amikor 38 évesen kitaláltad hogy leteszed az autót és egy olcsó kisrobogó nyergében jársz be melóba, nap mint nap - mert te most spórolsz. Felejtsd el!



Viszont ha van egy kamasz, kiskamasz fiad akit szeretnél megismertetni a motorozás és igen, gyakran a szerelés kalandjaival, bosszúságaival és örömeivel is - akkor ez egy remek választás a srácnak.
Csak könyörgöm, ne ezzel akarj spórolni ;-)

További ötletek, típusok robogó vásárlásához: itt a linken!