Keresés ebben a blogban

2015. május 28., csütörtök

Egy bogár a parkolóházból

1972-ben jelent meg a VW 1303 típus, 1973-ban pedig az 1303S (nagyobb, 1585 cm3-es, 50 LE-s motorral). 1975-ben beszüntették az 1303 és az 1303S modellek gyártását  a kabrió változatot viszont egészen 1980 január 10-ig gyártották, elég kis darabszámban.


Szeretem az olyan veteránokat amin látszik is a használat, nem csak egy garázs számára restaurálták hanem azért hogy gazdája használja, élvezze is azt. Ez a bogár pont ilyen. Kavicsfelverődés okozta sebhelyek az orrán, veterán-verseny rajtszáma az oldalán és modern, de hasznos utólagos szélterelő az utastérben. Igazi élvezeti cikk, nem egy túlrestaurált múmia ;-)

.
. 
 Link ajánló, rengeteg fotóval :
 A bogár története  
  

.

2015. május 27., szerda

2015. május 18., hétfő

Jött ma egy Porsche


Kaptam ma egy '77-es 911S-t. Kinti levelező partnerem szokott néha ezzel-azzal, képekkel-infóval vagy német autós/motoros találkozók időpontjával meglepni. Most is jött egy levél, benne ezzel az eladó porkéval. Igazából nem is tudom miért gondolt rám ezzel kapcsolatosan, sőt mondhatnám úgy is, hogy mert rám gondolni ? Egy frissen, Kaliforniából visszahajóztatott, magán néhol a használat nyomait és kopásait viselő Porsche-t, nekem ? Annyiért????

Hiszen tudhatná hogy mi, ká-európai hobbisták egyébként is unjuk már ezt a márkát, tele vagyunk vele. Nekem is van három, különböző évjáratban és felszereltségben. Kettő olyan kis műanyag összerakható ragaszthatós és egy fém Bburago. Ezek is csak ott porosodnak a polcon (...)
Azt hiszem meg is szakítok vele minden kapcsolatot, ne is zaklasson engem ilyen képekkel :-)



.
.
(foto : Carsten)

.

2015. május 12., kedd

40 éves a BMW hármas sorozata


Idén tartja negyvenedik születésnapját a BMW népszerű sorozata a 3er azaz a hármas széria.
Ez remek lehetőség arra is, hogy apránként elkezdjem csepegtetni ide a blogra azokat a képeket amik nemrég  Münchenben a BMW Múzeumban és BMW Welt -ben készültek :-)


Igaz, nem hármas sorozat, de mindenképp ide köthető az előd, a '02-es sorozat. (kép bal oldalt - BMW 1602). A hatvanas évek "Neue Klasse" szériájának belépő modellje.
Kicsi, olcsó, sportos - kész is a recept a sikerre ami évtizedeken át, a mai napig is ennek a osztálynak a védjegye a BMW-nél






1975. Bemutatják a BMW E21-es sorozatot, innentől él a 3-hármas BMW-k legendája, egyedül ez a sorozat készült kizárólag csak 2 ajtós változatban. Nincs is ennek a szériának nagyobb ikonja mint a "kiscápa" 323i a  hathengeres, 2300 köbcentis befecskendezős 140 lóerős motorjával.








 1982. Megérkezett az E30 -as, már jóval több karosszéria formában és számtalan motor variácóban, köztük a dízel is. A kétajtós mellett jött a négyajtós a kabrió és újdonságként a BMW-nél, megjelent egy kombi is és ne feledjük a legenda megszületését sem, megjelent az első BMW M3.




.


Elsőként a BMW-nél, E30 kombi










1990 az E34 majd 1998 az E46 megjelenésének éve. Az előbbiről csak annyi különlegességet lehet elmondani hogy itt jelent meg az első csapott hátú háromajtós, az utóbbiról még ennyit sem. (2005-ben jött a E90-es majd az új szelek szárnyán 2012-ben az F30 - ezek nincsenek a képen)







 Csoportkép, a 1602-től az E46-ig










Ikon,
a múzeumban is kiemelt helyet kapott:
BMW E30 M3





.

2015. május 8., péntek

Útszéli kép - autópályán II.

Aston Martin DB8......tréleren

Autópálya. Egy színes kavalkád ahol nációk és formák sokfélesége törheti meg egy-egy pillanatra a dögunalmas autópályázós monotóniát

Ukrán rendszámú Aston Martin a svájci......


         
...és svájci rendszámú aprócska Steyr Puch 650T az Osztrák autópályán



további útszéli képek :  http://car-tarsak.blogspot.hu/utszeli kepek


.