Keresés ebben a blogban

2015. február 19., csütörtök

Ma indul a Magnus Expedíció (2015/02/19)


Guiness rekord kísérletre készül Földi Zoltán pilóta és Hankusz Kálmán fotóriporter egy Kecskeméten  készült, prototípus UL (ultra könnyű) repülőgéppel.

Alig egy hónapja volt Kecskeméten a Magnus Fusion kisrepülőgép bemutatója és 82 évvel ezelőtt volt  Bánhidi Antal és Bisits Tibor expedíciója a Gerle 13-as repülőjükkel (1933-ben két magyar pilóta, egy magyar géppel körberepülte a Földközi tengert.). Ez utóbbinak is kíván emléket állítani a mostani repülős túra, végig repülik ugyanazt a távot és végig fényképezik, dokumentálják a nagy kalandot amire mi sem jobb bizonyíték hogy a National Geographic is felsokozott mögöttük a támogatók közt.
Először az emléktúrán - amolyan bemelegítésképpen - körberepülik a Földközi tengert, majd ezt követően egy 8 hónapos úttal megkerülik a Földet. A két expedíció csaknem 1 évet tesz ki.

2015. február 18., szerda

Repülő bálna - Sunderland Mk V Short Flying Boat

Egy gyöngyszeme a repülés történetének és a világon mindössze csak négy darab maradt fönt ebből a típusból !

 A Sunderland-ot  a második világháború után az Új-zélandi Királyi Légierő állította csatasorba,  csendes-óceáni kutatási, mentési feladatok ellátására.
Eltűnt halászok, túlélők, repülőgép roncsok  vagy eltűnt hajók keresése valamin sérültek szállítása volt a feladata.
1966-ban vonták ki, jelenleg restaurálási munkákat végeznek rajta.


Technikai adatok :

Gyártó : Short Brothers & Harland Ltd, Belfast, Észak-Írország (1946)
Típus: Négy hajtóműves, nagy hatótávolságú felderítő és tengeralattjáró-elhárító hajó repülő
Szárnyfesztávolság: 34,39 m
Hossz: 26 m
Motor: Négy 1200 LE Pratt & Whitney R-1830-90b Twin Wasp 14-hengeres motorok
Fegyverzet: Hat darab 0,303 inch Browning géppuska a Fraser-Nash tornyokra, kettő az orron, és négy a farokon elhelyezve.

 

2015. február 11., szerda

Borgward - az elfelejtett reformer

Borgward Hansa 1500 Cabriolet 1951

Kívülről fújjuk a német presztizs márkákat, esetleg több évre visszamenőleg ezen márkák típusait is.
Viszont volt egy márka ami ebben a körben forgott és mamár igen kevesen emlékeznek rá...ez a Borgward


A '49-es Genfi Autószalonon mutatkozott be a márka Hansa 1500 -as típusa, nagy sikerrel. Németország háború utáni első új fejlesztésű személygépkocsija, de ami ennél sokkal jelentősebb tény, az első ponton karosszériás autója is. A sors csalfa játéka, ha a ponton szó szóba kerül, mindenkinek autómatikusan a Merci jut eszébe (Mercedes 180-as és 190-es 1953-tól) pedig nem ők voltak ebben az elsők. A forradalmian új formájú autó megvalósításának ötlete a vállalkozás tulajdonosának, Carl Friedrich Wilhelm Borgwardnak köszönhető és hogy ne legyen a történet túlbonyolítva a járművek a Bréma városában működő Carl F. W. Borgward GmbH. termékek voltak és Borgward márkanéven kerültek a nagyközönség elé.

Hansa 1500   (1950)


1951 elején már a tízezredik Hansa 1500-as gördült le a gyártószalagról. Akkoriban ez az autó volt saját kategóriájában az egyetlen, melyet  automata váltóval ("Hansa-matic") is lehetett kapni.

Ritka és értékes példány a kabrió
A képeken látható feket Hansa 1500 -as kabrió igazi ritkaság, nem sok rohangál mamár az utakon, ellenben az Isabella -val még találkozhatnak a szerencsések egy-egy (főleg külföldi) veteránautós találkozón, kiállításon. Köszönhető ez annak is hogy az Isabella már nagyobb darabszámban készült és többféle kivitelben is : limusine, kombi, coupe és kabrió.

 
a maszk megtévesztő lehet...
...ez egy Borgward!