Keresés ebben a blogban

2014. július 21., hétfő

10. Vw Bulli treffen - Großglockner (2014)

.
.
A Großglockner (gyakran egyszerűen Glockner) Ausztria legmagasabb hegycsúcsa. 3798 méter magas, a Tauern hegységben  az  Alpokban található. Itt rendezték meg a napokban immáron tizedik alkalommal a Volkswagen legendás léghűtéses buszainak találkozóját melynek hazai résztvevői is voltak.

.

.
(képek : Kin Viktor)


2014. július 16., szerda

Vigyázz, ford !


Vannak azok az idegen szavak (de nem is feltétlen kell hogy idegen szó legyen) amiket oly sokszor társítunk, használunk  valamihez vagy valamire hogy amikor az eredeti jelentésével futunk össze, hirtelen csak lesünk ki a fejünkből.
Mi van, mit is akar ez most tudatni velünk ? 


Mész valahol egy  Isten háta mögötti tájon, olyan utakon ahol még a madár sem jár maximum az a néhány legelésző birka. Birkákat kikerülöd, vissza kettő - padlógáz...nyomod neki ismét, lehet itt kérem haladni rendesen.





Egyszer csak szembe találod magad ezzel a táblával.
Már maga az a tény is meghökkent,  hogy közlekedési táblával találkozol egy ilyen helyen. Szóval hogy vigyázz, ford !
FORD ???? Miféle ford, egy öreg Escort esetleg egy manapság használatos Focus ? Maradjunk a hely szelleménél, biztos valami böhöm traktor !



...és mire mindezen gondolatok átfutnak kicsiny kis agyadon, már látod, miről is lenne szó ...ja persze a ford, ha tanultad valaha akkor most biztosan beugrik ha nem, akkor most örökre megtanulod mit is jelent


...ha gyors voltál, még maradt egy kis időd levenni a lábad a gázról aztán nem marad más hátra mint a nagy csobbbbanás :-)
...igen, ford. 
Legközelebb már tudni fogod (...)     



Ps.:   ford : gázló
 to ford : átgázol (folyón)






2014. július 14., hétfő

Két kerék, hat henger


Márpedig ilyen állat nincs is - mondat az egyszeri székelyember mikor meglátta a zsiráfot.....valami hasonlót érezhetünk a hathengeres  Honda CBX 1000 esetében is.   



...azaz mégsem.
Szerencsére van ilyen "állat", esetünkben motor.
Talán csak a japcsik voltak kicsit azok (mármint állatok), amikor ezt a hengerelrendezést kitalálták a '60 évek Honda versenygépein.
Széria motorknál a közhiedelemmel ellentétben nem ők voltak az elsők hanem az olaszok. Hondáéknál a szériagyártás csak 1978-ban indult meg és '82-ben ért véget.



A blokkot,ami 1047 köbcentis volt, keresztben építették be a vázba és pont +2 hengerrel volt több,mint az eddig megszokott négyhengeres erőművek.Ez a hengerszám még autóba sem kevés,nemhogy egy kétkerekűben.Az egész egy nagy technikai gyönyör és extázis volt : DOCH vezérlés,6 henger,6 karburátor (Mikuni),24 szelep,252 km/óra végsebesség és több mint 100 lóerő.Gyönyörű,nem ?


.
A motorblokk trükkje hogy a közvetlenül meghajtott generátort a forgattyúsház mögé, nem mellé rakták,így a blokk alig 5 cm-rel volt szélesebb egy átlagos 750-es négyhengeres blokkjánál,így maradt a jó kezelhetőség és súlypont,viszont a 6 hengeres erőmű utcai rakétává tette a gépet annak ellenére hogy igen impozáns méretűre sikerült ez a gép.(száraz tömege:270 kg)A korai darabok szépségét még a mai naked bike-ok is megirigyelhetik.
.

Főleg irigykedhetnének ha látnák a 6 hengerből lefutó 6 kipufogókönyököt amik egy oldalanként 3-3 osztású tripla kipufogóban végződnek.Ez a kipuff megoldás késöbb hagyományosabb dobra módosult és további néhány apró modosítás történt a motoron.Az igazán látványos változás a 1980-as kivitelektől volt látható,nagy,túramotor jellegű fejidom és frontspoiler formájában valamint az extraként rendelhető oldaldobozok is ezt a sport-túra kinézetet erősítették.


.

A gyártást 1982 végén fejezték be,anyagilag nagy sikert nem hozott a gyártónak,igen drága gép volt és sokan féltek a rengeteg technikai újdonságától.A motoros szaklapok,szakírók viszont pont ezért szerették és nemcsak a firkászok hanem jónéhány motoros is akik megvették.Mára ritka és féltett darabja a motorok világának és tulajdonosaik féltve óvják őket.


.


2014. július 11., péntek

Eközben Dániában



Ott fönt északon ahol hosszú és fagyos a tél, de cserébe rövid és csak kicsivel melegebb a nyár, van egy spontán autós-motoros buli. Minden szerdán a  koppenhágai Amager Beach parkban.
 Halkan jegyzem meg, minden szerdán.  Ott a népek nem a másodállásba vagy fusizni  a szomszéd Jörgenhez  rohannak esténként, hanem meló után felpattannak a hobbiverdára és kimennek találkozózni.
 Erről tudósít a következő képgaléria és  ahogy mondani szokás, volt ott minden :


.

.

.

.


.

.

.

.

.

.



.
 
(a képekért köszönet Bazsinak!)