Keresés ebben a blogban

2013. augusztus 30., péntek

Gulyás, harckocsik és a Magyar tenger - Egy kis Military élmény a Balaton mellől



Sosem voltam egy nagy military rajongó (talán mert én még voltam sorkatona), ezekbe is csak véletlen botlottam Tihany közelében egy gulyás-fesztivál kapcsán...még jó hogy a gulyást sem igazán szeretem :-)
Mentségemre legyen mondva,  egy öreg járgány mellett azért nem megyek el kép szó nélkül, főleg ha azok ekkora nagy és látványos monstrumok.


A jenki M2 Half Track -ot azért még én is megismerem, nincs az az amerikai világháborús film amiben minimum egy képkocka erejéig ne bukkana fel ez a jármű. A képeken látható példány egyedüli hazánkban, néhány éve érkezett (emlékeim szerint) Izraelből. Itthon nem maradt megmenthető példány, annak ellenére sem hogy több mint 40,000 db ilyen féllánctalpas harcijármű készült az amerikai gyárakban. A típust jellemzően csapatszállító ( a képeken is ilyen szerepel ) és tűzérségi vontatóként használták az amcsik, de létezett mentős és híradós változata is.

Tábori csendélet

                                                         
                                          Technikai adatok (M2 Half Track  vehicle) : 

Szélesség: 2,30 m
Hossz: 6,16 m 

Magasság: 2,26 m
Súly: 9297 kg
Legénység: 13 fő
Fegyverzet: az alapváltozatnál egy 12,7 mm géppuska; egy 7,62 mm géppuska
Motor: 147 LE-s hathengeres White160AX benzinmotor
Sebesség: 64,8 km/h (úton)
Hatótáv: 282 km
Páncélzat: 8 mm

A tankot ne kérdezzétek ki és miféle, azt látom hogy korabeli német felségjelzés van rajta, de hogy maga a típus mi, azt passzolom. (még azt is elképzelhetőnek tartom hogy nem valami eredeti Tigris , stb hanem egy épített replika,  -mondjuk egy T54-es egy Tigrisre hasonló lövegtoronnyal a tetején)
fekete-fehérben akár korabeli kép is lehetne :-)
Mondjuk így, ezzel a háttérrel kicsit kiábrándító a kép összhatása ;-)
(Ps.: a gyulyás nem is volt olyan vészes, mondhatnám azt is ahoz képest hogy nem szeretem, bevágtam vagy 2 tányérnyit, jópár szelet friss fehér kenyér társaságával)

Aprócska ősoroszlán : Peugeot 201

Egy igaz kis gyöngyszem, egy igazán hangulatos környezetben

Örömteli dolog ha egy harmincas évekbeli autót láthatunk tökéletesre restaurált állapotban, OT-s minősítéssel és rendszámmal ellátva. Külön örömteli dolog ha valaki már arra adja a fejét hogy ebből az időszakból válasszon magának veteránt és azt nem úgy teszi ahogy a nagykönyvbe írva vagyon, - keress egy sokhengeres, értéktartó luxus autómobilt hanem.

 Nem, vélhetőleg nem így történt, hanem valami kicsi és hétköznapi darab irányába fordult a tulajdonos és ne legyen kétségünk. egy ilyen idős autó restaurálásánál ezekre a "népautókra" is simán rálehet locsolni azt az összeget amiből esetleg egy nagyobb, több presztízzsel rendelkező típusnál is szükség van.


.
Nem, ez egy népautó volt már akkor is és  nem kell sok ésszel rendelkezni hozzá hogy lássuk, a mai tucat 207-esek, 208-ok korabeli megfelelője volt az 1929-es párizsi autószalonon bemutatott 201-es típus. Négy személy és némi csomag kényelmes szállítására volt alkalmas, ebben a kezdetekben 1122 köbcentis 23 majd a modell fénykorában már 1307 ccm /26 le valamint 1465 köbcentis és 35 lóerős erőforrás volt partner.




2013. augusztus 21., szerda

Útszéli kép 009 - Hangyász

A jelek szerint ismét Karotta mozgolódás van Hangyász fronton, ja igen...jön a pályanap!

Akinek esetleg a fenti mondat értelmezhetetlen, az a "répa" az egy híres autós firkász, személyesen Bazsó Gábor az emlős meg egy Datsun 260Z  :-)








Friss, mai paparazzo képek, valahol egy   messzi-messzi galaxison főúton :


.