Keresés ebben a blogban

2011. szeptember 19., hétfő

egy Yamaha Town Mate és az emlékek


Ázsia számos pontján, de hozzánk kicsit közelebb, itt dél-Európában is sokan használják (használták) és szeretik ezeket a gépeket, nálunk mégis szinte ismeretlen ez a típus

 

Valamikor a kilencvenes évek közepén jártam elsőnek a görög tengerparton, már barátnővel  a szülőktől jó messze (ebben persze az volt a pláne, hogy a lány szülei legyenek jó távol) minden korlát és kötelezettség mentesen. Mienk volt a világ !
Tenger, szaftos romantika, jó kaják, igazi "dolce vita" ha élhetek ezzel az olaszból átemelt fogalommal hogy teljes legyen a képzavar. A szaftos romantikát persze nem, de az egész napos parton henyélést a tikkasztó napsütésben hamar meglehet unni, fel kellet dobni valamivel a dolgot...béreljünk robogót, menjünk felfedezni a csodás görög tájat !
Ekkor találkoztam vele először, mármint a motorral a csajt ekkora már elég jól és alaposan megismertem :-)


megbízható technika, az örökkévalóságnak készült
végtelen egyszerű formák és robusztusság

Álltunk ott a kölcsönzőben, aztán jött  Jorgosz és kitolta elénk a motort. Pont ilyet mint a képeken még a színe is stimmel.
Mit mondjak, nem voltam elájulva a gép formájától, bár az állapota mint műszakilag, mint esztétikailag egy cseppet sem volt kifogásolható -valljuk be, egy mediterrán Isten háta mögötti kis faluban kölcsönzős robogók esetén ez igen nagy szó- de hát ez olyan kis csúnya motor, állapítottam meg .
Én meg itt állok a tuti-frankó csajommal, napfény-tengerpart-napszemcsi, féktelen szabadság és part menti szerpentinek meg miegymás én meg ezzel a kis csúfsággal mutassam meg a lánynak milyen is egy igazi görög dolce vita egy magyar macsólegény előadásában ??? Na jó, egye fene ha duzzogva is, de kibéreltem a motort.

az emlékeket felidéző motoron, a csajom helyén egy csomagtartó kosár ült


Nem is volt semmi gond, én döntögettem a kanyarokban becsülettel a lány (aki mint később bevallotta,  akkor ült életében először robogón) simult mint egy kiscica és szorított magához (gondolom veszettül félt szegény) a hajunkat borzolta a szél és csak faltuk, faltuk a kilométereket a motor meg csak ment és ment, szépen dübörgött alattunk tette a dolgát ahogy azt kell.
Olyan dolgokon meg sem akadt akkor a szemem és föl sem fogtam  hogy körváltó, gardán tengely, stb. Akkor ott, nem ez volt a fontos.
Valahol még meg is van a régi papírkép, egy poros út menti pihenőhely apró beállóval amin pálmalevél tető van, a háttérben fakorlát, tenger és a vakító kék ég, az előtérben a csajom és a zöld Town Mate...


Közben szépen csendben eltelt közel húsz év,az akkori csajom is már rég nem az én csajom és valószínűleg annak a  kölcsönzős  robogónak is kitiporták már a lelkét. És most belebotlottam (kis hazánkban !!!) ebbe a makulátlan darabba amit nagy sóhajtozások közepette nézegetek azóta is. Tényleg, nem tud valaki egy eladó jó állapotú lehetőleg zöld Town Mate-t ?

Autómobilia 2.



 Megírták már sokan, olyan mint a drog csak sokkal szerteágazóbb ez a szenvedély és erről is  nehéz  lejönni







Autómobiliákról és ennek fogalmáról már volt szó itt ezen a blogon, konkrét alfajával és úgy általánosságban is, de mivel a téma örök és kifogyhatatlan jöjjön ismét egy kis szeletke eme elmebaj világából : régi gyerekjátékok, babaházak valamint makettek és modellek.

Az itt látható képeket érdemes kicsit jobban szemügyre venni és nem csak a kiállított tárgyakat hanem azok mennyiségét és elhelyezését is megfigyelni.

.
Na, ez az amikor a  gyűjtői hóbort már kicsit átesik a ló túloldalára.....külön felhívnám a figyelmet a roskadozó polcokra és vitrinekre :-)


.

2011. szeptember 8., csütörtök

Próbakör / teszt : egy japán belpiacos Corolla

 ...bizony ez nem egy megszokott Toyota Corolla, ha nem a világ leghétköznapibb és legelterjedtebb típusáról volna szó igaz kicsit más formában mint amit mi is megszokhattunk idehaza, még azt is mondhatnánk kicsit nagyképűen hogy egy autós csemegéről lehet most itt olvasni. Egy japán belpiacos használt autóról, ami valljuk be a hazai szaksajtóban nem gyakori dolog. 

A becsületes neve Toyota Corolla II és a felszereltség valamint a célország függvényében kapta a Windy valamint a Tiara utónevet. Kizárólag csak háromajtós kivitelben készült és mivel ázsiai forgalmazásról beszélünk jobbkormányos és többségében automata váltóval szerelt példányok ezek, rendelhető volt 1,3-as 1,5-ös benzines valamint 1,5-ös dízel motorral is.

1997-es évjárat

tipikus '90-es évekbeli forma

 A legyártott mennyiség zöme japánban talált gazdára, de példányai megtalálható Ázsia szerte, sőt a szürkeimport révén még Oroszországban is. Ez mondjuk egy külön történet, megérne egy külön misét hogy a kontinensnyi vodkaivó ország azon részéről ahonnan már közelebb van Japán mint Európa bármely pontja, tucatjával visznek haza a polgárok használt (olcsó) autót japánból és az az aprócska tény sem zavarja őket hogy ezekben a kocsikban jobbos kormány van, otthon meg ugye bal oldali, tucatjával rohangálnak "rossz oldali" kormányos autók a messzi orosz vidéken (...)

az "eltévedt" kormány...csak semmi politika :) 
 Visszatérve a képeken látható Corolla Tiara -hoz, 1,5-ös 67 lóerős motor hajtja, automata és rendelkezik egy remek kis gyári napfénytetővel. Méreteiben a "békaszemes"(1997-2002 közötti) szintén 3 ajtós Corollának megfelelő, tehát 2 főnek + egy-két gyereknek tökéletes, de négy felnőttnek is elegendő helyet biztosít. 


Tiara : gyári alufelni, szárny és még egyéb apróságok

2011. szeptember 5., hétfő

Bogaras találkozó (Pécel, Tatabánya / 2011)


 Képes beszámoló :
Magyarországi Bogarasok Klubja
Őszi Rajzás  2011 szeptember 3. / Pécel








.  
.

.

.
.
.
.


**************************************************




 Képes beszámoló:
17. tatbányai bogártalálkozó
2011. szeptember 09.