Keresés ebben a blogban

2011. május 24., kedd

Látogatás

A Rajna László-gyűjtemény meglátogatása 
Sok szép dolgot láthattunk, egy lelkes és vendégszerető ember fogadott minket privát kis birodalmában. Köszönjük !

.

.

.

.
.


.

.
.

.

.
.

.

.

.
 
 

2011. május 19., csütörtök

50 éves a bajszos (Karmann Ghia typ34)




Boldog szülinapot type-34!
(Volkswagen Karmann Ghia typ-34)

Ritka mint a fehér holló, ezért is számít nagy eseménynek az a rendezvény amin a szülővárosában, Osnabrückbe várják a típus rajongóit és a megmaradt példányokat.

.

Amíg a bogárból több mint 20 millió darab készült, ebből alig több mint negyvenezer, kevesebb mint az egyébként is ritkán felbukkanó typ14 -es Karmann Ghia-ból.
Rajongói hívják "bajszos Karmann" -nak (razor edge ghia) és nagy-Karmannak is.


razor edge

2011 augusztusában lesz a nevezetes esemény :  
Type-34 anniversary, 50 years Karmann Ghia
 http://www.50-jahre-typ-34.de/cms/    


...és egy cikk az Autó-Motor weblapjáról :  http://automotor.hu/extra/otven-eves-a-nagy-karmann-ghia-395127



grosse Karmann 
.

2011. május 18., szerda

PIC OF THE DAY # 11

Csendélet, rozsdamarta öreg vasakkal.

Cammog a HA-MOG...

...jujj...tudom, ez elég gyermeteg poén volt.
De mit lehet tenni, ha egyszer tényleg így történt :-)





Van úgy az ember hogy lefényképez valamit, örül neki meg minden aztán valahogy mégis megfeledkezik a dologról. Most velem is ez történt és véletlenül, egy régi számítógép winchester "átnyálazásakor" fedeztem fel magamnak (ismét) ezeket a képeket.



Még 2007 egy nyirkos reggelén történt Ferihegyen (csakazért sem Liszt Ferenc, bár a napokban hallottam a rádióban egy aranyosat : "a ferihegyi Liszt Ferenc repülőtér" ) hogy a cargós HA-MOG lajstromjelű IL-18 -ast átvitték a jelenlegi helyére, a ferihegy 2 melletti Skanzenbe.
Kiszedtek oszlopokat, de volt ahol szlalomoztak köztük, lezártak út és pályarészeket, vontatták árkon-bokron át (volt hogy szó szerint).
Ps.: döbbenet ahogy az a Merci Unimog egymaga kimozdított a az évek óta álló gépet, majd ezt követően szép komótosan elhúzta a kettes terminál mellé.





2011. május 6., péntek

Versenymotorok

az öreg BMW-k sora lélegzet elállító...
Emeljük kalapunkat a modern technikának, de valjuk meg, van valami borzongatóan szép és izgalmas ezekben az öreg kihegyezett vasakban !

Önfeledten hírdetik hogy ők igazi gépek benzin és olajszaggal átitatva és nem idomok mögé bújtatott, számítógép vezérlete, szponzori reklámoktól roskadozó versenytárgyak.


...de ez a piros Benelli, ez valami csodaszép !

2011. május 3., kedd

a Szingapúri Formula 1 -es pálya (Singapore Street Circuit)

.
.


Szingapúr, azaz hivatalosan a Szingapúri Köztársaság egy független ország, egy törpeállam Ázsia délkeleti részén. Az állam nevét a szanszkrit सिंह, simha, vagyis oroszlán és पुर, pura, azaz város szavakból kapta. 1965-ös függetlenedése óta  rohamos fejlődésnek indult, amit nagyrészt előnyös gyarmati múltjának köszönhet. Szingapúr volt ugyanis a környék brit gyarmati központja. Stratégiai jelentőségű kikötője a világ egyik legfejlettebb államává tette a várost.

 
A szingapúri pálya 4,8 km hosszú, éles kanyarokkal és közepesen hosszú egyenesekkel, a nagydíj pályaívén két híd és háromnegyed körforgalom is található.
Városi pálya.
 
.

.


 

A Szingapúri Nagydíj volt az első éjszaka rendezett verseny az F1 történetében. 
A fényeket 1500 lámpa és 24 generátor biztosította. A nagydíjat először 2008-ban rendezték meg, melyet Szingapúr városi pályáján, a Singapore Street Circuit-en rendeztek.  



.                  
.
A képek holtszezonban, f-1 mentes időszakban készültek (végre világosban is láthatjuk a pályát) ennek is köszönhető hogy a boxutcát egy hatalmas ideglenes tribün foglalja el, bár a boxokon még láthatók a tavalyi csapatok és versenyzők nevei.

.

.


.

.

.