Keresés ebben a blogban

2011. február 28., hétfő

Airbus A380

A legek gépe a polgári repülésben 









Kétszintes, négy hajtóműves, széles törzsű utasszállító repülőgép, jelenleg a legnagyobb utasszállító gép. Első felszállását 2005. április 27-én hajtotta végre a franciaországi Toulouse-ból, első menetrend szerinti útját 2007. október 25-én teljesítette Szingapúr és Sydney között a Singapore Airlines színeiben. Méretei és formája miatt hamar ráragadt a "púpos"  és a „Superjumbo”  becenév.

berakodás I.

  berakodás II. 










       A típus főbb (jelenlegi) üzemeltetői :

Singapore Airlines, Qantas, Air France, Malaysia Airlines,  Lufthansa,

Emirates, Thai Airways International, China Southern Airlines, Korean Air


.


.
  Méretek, adatok :

Hossz : 73 méter
Magasság : 24,1 méter
Utastér szélesség : 6,5 méter (fő fedélzet)
                             5,8 méter (felső fedélzet/emelet)
Szárny fesztáv : 78,8 méter
Szárny felület : 846 négyzetméter
Legnagyobb felszálló tömeg : 590 tonna

...azért ezek elég beszédes számok :-)
A méretek érzékeltetésére, a képek az első emeleti terminálból készültek (...)

.

Egérmozi :
Itt is megvan a hosszútávú gépeken megszokott "szórakoztató központ" a székek háttámlájában.
Érintőképernyős lcd monitor  + távirányító a kartámaszban (ezt pl a Boeing 777 is tudja) de az igazi egérmozi az a skycam -nek nevezett ötlet : egy kisegeret felültetnek a függőleges vezérsíkra (farok) aki erősen kapaszkodik es tart a kicsi kis mancsában egy webkamerát ami élő egyenes adásban közvetíti a képet (akár a repülés első pillanatától a legutolsóig) a hálás utasnak arra a kis LCD monitorra ami az orra előtt van. Egyszerű és nagyszerű ötlet, nem mellesleg igencsak látványos...bár repülés fóbiásoknak nem ajánlott :-)







2011 nyarán a budapesti nemzetközi repülőtéren is járt egy A380 -as, ITT elolvashatod

2011. február 18., péntek

PIC OF THE DAY # 7

                                          Sárga veszedelem

Nissan S-Cargo : a teherhordó csiga

S-Cargo = escargot = csiga, a francia nyelvben. 
 
Olcsó (nyelvi) játék hülye gyerekeknek, egy olyan autótól amit egyébként is nehéz lenne komolyan venni :-)
 

...ezt a zöld-sárga színekben pompázó példányt meg pláne nem.
A típust még 1989-ben mutatták be Tokióban, és három év alatt mindösszesen csak 12.000 db-ot gyártottak az is csak a japán belpiac számára ebből a furcsa kis teherhordóból, műszaki alapját a Nissan Micra adta. Gyorsan tegyük hozzá, ez a metál-fűzöld sem hinném hogy a pesti kemény fiúk álma lenne :-)






2011. február 12., szombat

Chevy Apache 32 (1959)

Az amerikai veterán autósok között külön kasztot képviselnek a pickup -ok kedvelői és ezen belül is megtalálhatók az ismert ágak mint pl. a  hot-road, klasszikus, costum, stb.

A képeken látható Chevy Apach nem mondható különösen felkapott típusnak, de mint a képek is bizonyitják, lehet ebből is azért szívdöglesztő vasat faragni.
Egy kis ültetés esetleg air ride rendszer, ízlésesen szolid alufelni, kis faragás az eredeti blokkon, stb, stb.
Mondjuk azt a kormányt én biztos nem tettem volna bele :)






.


Flathead V8




Ford V8 (Flathead V8)1932 : a Ford első saját fejlesztésű V8-as motorcsaládja a  Flathead '32-ben mutatkozott be a "Ford V8" modeljében. Magát a blokkot hívták még Ford L-head V8-nak, vagy InVincible 8-nak is és egészen 1953-ig ez a blokk volt a ford autók erőforrása. Később több más gyártó is átvette a motor liszenszét.



.
 

.