Keresés ebben a blogban

2011. január 14., péntek

Volkswagen Transporter T2a (1970) - a munka !

Azt a közel 1 évnyi kemény munkát amit ez az autó bocsánat busz, kikövetelt magának nem adhatja vissza ez a pár kép, de érdemes végigpörgetni. Aki esetleg hasonlóban gondolkodik annak meg hasznos, mondhatni úgy is hogy tanulságos, tudja mibe vágja a fejszét


A kiindulási alap látszólag jónak tűnik ( a hazai felhozatalhoz képest valóban jó felújítási alap volt ez az autó) mégis atomjaira kellett bontani, megbirkózni a lakatossal a fényezővel a motor felújítással, kárpitossal az alkatrészek beszerzésével és végül, de nem utolsó sorban, a család türelmének a határaival is :)


.


.
    A büszke tulajdonos, valahol még a munkafolyamatok elején.


.
...és idáig még csak bontódott szétfele ez az autó, még szó sincs felépülésről vagy feltámadásról, ennek ellenére így is rengeteg energiát emésztett föl.


De most következzenek a felépülés képei is, ezekre a pillanatokra is elmondható, -rengeteg idő és energia és ami itt már súlyos teherként követelőzve megjelenik, az bizony a pénz, pénz, pénz ....

.


                                       
.
     Lakatosmunka kész, mehet a festékes emberekhez !


.


.
                                                      

A színe már megvan, épülhet a bele is  :


(képek : Kin Viktor)

                              Minden elismerés, férfias munka volt !


Viszont ha a munkát követően ránézünk a VÉGEREDMÉNYRE, nem kérdés megérte-e az a rengeteg belefektetett pénz, időt és energia !
 
*******************************************************************************                                                         

Volkswagen Transporter T2a (1970) - a végeredmény :



És végül a  végeredmény, az elkészült busz !






.
        (képek : Kin Viktor)

2011. január 6., csütörtök

a világ legmegkavaróbb körforgalma

(Magic Roundabout - Swindon, Egyesült Királyság) 





 

 

 

 

 

 

Kezdhetném az írást magyarázkodással a cím magyartalanságával kapcsolatban, de nem teszem. Aki megnézi a képet, láthatja kicsitsem túlzó a címben szereplő "legmegkavaróbb" szócska. Tovább tetőzi a gondot az a tény hogy ez a konkrét objektum Angliában található, tehát alapból nehezített a gyakorlat a jobb kormány -balra tarts kombóval.

 

Hívjuk kicsit segítségül a Wikipédiát : A körforgalom olyan forgalomszervezési megoldás, amit főleg nagy forgalmú, vagy veszélyes kereszteződésekben alakítanak ki. Előnye, hogy lelassítás nélkül nehezen lehet áthaladni rajta, illetve csak egy irányba kell figyelni a behajtásnál. 

...a konkrét körforgalomban, tuti hogy lelassítás nélkül nehezen lehet áthaladni a nagy forgalom is garantált a többsávos becsatlakozásokat látva. 1972-ben épült, a körforgalmon belül még öt mini körforgalom is található benne és külön csemeg a dologban hogy külön utak (ösvények) vannak rajta azaz benne kijelölve a turistáknak (piros) és a már "profi" napi ingázóknak (sárga). A köznyelv elnevezte mágikus körhintának, de a Nagy-Britannia 4. legfélelmetesebb elágazása cím sem túl hízelgő.  

 

Link : 

http://maps.google.com/maps?q=Magic+Roundabout+-+Swindon&oe=utf-8&rls=org.mozilla:hu:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=The+Magic+Roundabout,+Swindon+SN1+2,+UK&ei=xdklTb2nG4aW8QP1yYzlAg&sa=X&oi=geocode_result&ct=title&resnum=1&ved=0CBkQ8gEwAA





2011. január 5., szerda

PIC OF THE DAY # 6

Hajnali  jégtelenítés

a Lamborghini legszebb Bikái I. : Lamborghini Miura

Az autó amit a világ a haragnak és a megszállottságnak köszönhet. Egy traktorgyáros zseni haragja és elszántsága volt ez, aki nem mellékesen rendelkezett kellő anyagi és technikai háttérrel hogy megépíthesse ezt az édes bosszút.





Lerágott csont, megírták már sokan, sok helyen. A fiatal traktorgyáros, bizonyos Ferruccio Lamborghini valamikor réges-régen besétált egy Ferrari kereskedésbe vásárlási céllal, annak rendje és módja szerint vett is magának ágaskodó lovacskás piros autót amivel, hát nincs mit szépíteni, bizony nem volt teljesen megelégedve...szóvá is tette ezt a másik nem egyszerű természetéről híres embernek akit úgy hívtak hogy Enzo Ferrari.


...csúnyán összevesztek. Ferruccio megfogadta, majd ő épít egy igazi sportkocsit és ha már van neki traktor gyára miért nem lehetne egy sportkocsi gyára is. Így született meg a Miura 1966-ban, Marcello Gandini tervei alapján és ami igazán szép a történetben (az édes bosszú) a motorját a Ferraritól akkoriban kirúgott Giotto Bizzarrini tervezte, állítólag a fizetését lóerő után kapta így érthető miért csikart ki a V12-ből 450 lovat Bizzarrini mester :-)



 Már bemutatásakor az 1965-ös Torinói Autószalonon, amikor még csak egy gördülő vázat mutattak be már látszott, valami úttörő dolog van születőben az autógyártás egén! Középmotoros elrendezése egy egészen dolog volt akkoriban és ez ráadásul egy V12-es, keresztben beépített motor volt  a kétszemélyes kabin mögött.

 



 Így aztán tényleg minden súlyos alkotórész (motor-váltó) a két tengely közé került. 1966-ban aztán a közönség azt is megláthatta a kész művet és azt, hogy Marcello Gandini milyen szép formát rajzolt a világ első szuper-sportautójának. A ‘70-es évek elejéig kevesebb mint 800 darabot készítettek a Miurából és ezek közül csak 21-et szántak kifejezetten amerikai piacra.

 



a Lamborghini legszebb Bikái II. : Lamborghini Countach

A Lamborghinik zöme egy-egy híres spanyol bikáról kapták a nevüket, ezt még az öreg Ferruccio hozta szokásba cégénél. Ez egy kivétel és ezt a típust ismerik és rajongják körül a legtöbben a márka történetéből.


...persze nem azért mert ez kilóg a névadási sorból. Hogy akkor miért ?
Csak rá kell nézni, körbe kell járni és meg kell érinteni vagy belegondolni mit is szólhatott hozzá a világ amikor megjelent a kínálatban 1971-ben.


Visszatérve a névadásra, legenda szerint Ferruccio Lamborghini első szava volt ez, miután meglátta Marcello Gandini formatervét. Egy másik változat szerint nem Lamborghini mondta hanem az autót tervező Gandini főnöke, Nuccio Bertone. Ékes piemonti nyelvjárásban van, és nagyjából annyit tesz, hogy húba..meg (...) 

(képek : Kin Viktor)